Nicaragua 2009-2011

El 2009 el SOM va iniciar un projecte de cooperació amb Santa Rosa del Peñón (Nicaragua) per donar una oportunitat  a  dones en situació de risc. Consistia en portar a terme cursos de formació  professional de costura de manera que, una vegada acabada la formació es poguessin organitzar en cooperatives i intentar la seva inserció en el mercat laboral.

Es va començar actuant sobre la dona perquè és una societat on aquesta està molt desfavorida com a  producte de patrons culturals masclistes. Així, a més de permetre a aquestes joves l’oportunitat de desenvolupar el seu potencial humà, es crea la possibilitat d’augmentar els ingressos familiars.
La contrapart que gestiona el projecte insitu és l’Associació Dariana amb la Miryam Vargas com principal responsable.

Aquest projecte inicialment tenia una durada de 3 anys.
En el 2009 ............... el SOM ingressa 9406 $  i es formen 31 dones en costura
En el 2010 ............... el SOM ingressa 9406 $  i es formen 30 dones en costura
En el 2011 ................el SOM ingressa 9419 $  i es formen 23 dones en costura.

A partir d’aquest any, la directora de l’ Institut, el Ministeri d’educació i l’alcaldia de  Santa Rosa, demanen si els/les alumnes que ho vulguin poden ser ateses al taller de costura per així obtenir la titulació de Batxillerat tècnic en costura. S’accepta i durant el 2011 es formen 60 alumnes.
Finalitzats el 3 anys de projecte vam aconseguir formar un bon nombre de dones  (tot i les dificultats que anaven sorgint com: analfabetisme, impossibilitat d’arribar a les classes pel mal estat dels camins de les comunitats rurals,...). Vam aconseguir resultats significatius en la formació integral d’aquelles dones i també es va formar una cooperativa.
Cal recordar que el projecte també incloïa xerrades educatives obertes a tot el poble sobre autoestima, inclusió social, sexualitat, comptabilitat bàsica, cooperativisme,...

INFORME

proyecto 134.jpg