Programa d'assessorament i suport psicològic

El servei de psicooncologia dóna suport emocional i tècniques d'afrontament per a aquelles persones que han passat o estan passat un procés de la malaltia oncològica, tanmateix també atén a familiars que poden necessitar d'aquest servei

Objectiu

La prestació de suport psicològic als pacients oncològics i les seves famílies, per tal de donar resposta a les demandes d'ajuda, assessorament i orientació en el procés de la malaltia i fases posteriors.

Actuació

Es tracta, doncs, d'un servei d'atenció psicològica integral (aspectes emocionals, mèdics i socials) enfocat a la millora de la qualitat de vida dels afectats per una malaltia oncològica i els seus familiars.

El programa pretén cobrir diverses fases del procés amb atenció personalitzada o bé en grup, en funció de les necessitats:

• Fase de diagnòstic: Detectar les necessitats emocionals, psicològiques i socials per poder-los orientar, facilitant la percepció del control sobre la malaltia.

• Fase de tractament: Potenciar estratègies per fer front a les alteracions causades pels diferents tractaments (quimioteràpia, radio...) que ajudin al pacient i la seva família.

• Fase lliure de malaltia: Facilitar l'expressió de les preocupacions i de la por, establint empatia i una bona comunicació per tal d'incentivar la realització de plans de futur i activitats.

• Fase de recidiva: Caracteritzada per un estat de xoc més intens que en la fase de diagnòstic on són freqüents els estats d'ansietat i depressió. Aquí la intervenció es basa en l'adaptació al nou estat patològic.

Sessions

Les sessions es duran a terme a les instal·lacions del Centre Sanitari de Solsona a hores concertades amb el psicooncòleg.

Si hi esteu interessats

Les persones interessades a rebre assessorament i suport psicològic podeu posar-vos en contacte amb:

• Centre Sanitari de Solsona

location.png Plaça d'Antoni Guitart, 1 | 25280 Solsona
phone.png 973 48 11 72
web.png www.cssolsones.com

Per a qualsevol dubte podeu contactar amb l'associació