«Una exposició, una vida» en memòria de Tresa Mujal a l’ajuntament d’Olius

Del dia 5 de març i fins el dia 22 d’abril, l’ajuntament d’Olius acull una exposició de pintures de la «Tresa» Mujal, una veïna del Pi de Sant Just nascuda a Solsona i que un cop jubilada va descobrir en la pintura un refugi per donar sortida a la seva inquietud artística. Havia dit que «l’edat no és cap impediment per fer el que sempre havíem desitjat» i en el moment del traspàs a l’edat de 98 anys, va llegar una nombrosa obra pictòrica.

DILLUNS 07 MARÇ 2022

La família Viladrich Mujal, va decidir fer una selecció de les obres per posar-les a la venda al preu de vint-i-cinc euros, destinant els fons recaptats a l’Associació Fènix. Per al treball de selecció i composició de l’exposició, la família ha comptat amb l’ajut d’en Josep Maria Massegú, veí d’Olius i estretament vinculat al món pictòric i cultural d’Olius i de la complicitat de l’ajuntament per dur a terme aquesta exposició.

L’exposició coincideix amb el Dia Internacional de la Dona declarat el 8 de març per les Nacions Unides en resposta al ressorgiment del feminisme als anys setanta i que pren més força en un any difícil com aquest i en que la Tresa encaixa perfectament com a referent de dona sensible, culturalment inquieta i emprenedora. Tot un referent per les generacions futures.

Fènix agraeix el gest de la família Viladrich Mujal, ja que permet donar continuïtat als serveis que l’associació ofereix gratuïtament, que preserva la memòria de les persones que esdevenen un referent i amb accions com aquesta ens fa a tots una mica millor com a societat. Un exemple absolutament necessari en els temps que ens toca viure.

Contingut Relacionat