Solsona se suma al dia mundial Contra el Càncer
DIMECRES 08 FEBRER 2017
Fènix ha previst una concentració d’espelmes la plaça de la catedral com a acte simbòlic de la lluita contra aquesta malaltia. El cost d’aquestes espelmes no està fixat i s’acceptarà la donació voluntària de qui la compra. Fènix destinarà els diners que es recaptin a poder cobrir la despesa dels serveis que ofereix l’associació. A banda de la concentració d’espelmes també hi haurà una actuació de ball de la mà de l’Escola de Dansa de Solsona.
El Dia Mundial Contra el Càncer aquest any porta el lema “Nosaltres podem, jo puc”. Aquesta diada que se celebra arreu del món pretén fer visible i accentuar la lluita contra la malaltia. Amb la tasca de sensibilització es vol aconseguir reduir progressivament les morts evitables per càncer.
Altres fites que es marca la diada són garantir que cada vegada menys persones desenvolupin un càncer, que es tractin amb èxit més malalts i que s’obtingui una millor qualitat de vida als pacients durant i després del tractament. Els avenços científics contribueixen a aconseguir aquests objectius. Actualment ja es disposa d’instruments i del coneixement necessari per reduir realment la càrrega que suposa la malaltia del càncer.