La Diputació de Lleida aporta 4.000 euros destinats a Fènix per iniciar un nou servei de fisioteràpia per als pacients oncològics del Solsonès

A final del mes de gener ha tingut lloc una reunió celebrada a la Diputació de Lleida amb assistència del president de la institució lleidatana, Joan Reñé i el president de l'Associació acompanyat d'altres membres de la junta.

DIVENDRES 08 FEBRER 2013

En la trobada es va acordar iniciar un nou servei de fisioteràpia a Solsona, destinat als malalts de càncer i la Diputació va oferir un ajut de 4.000 euros a Fènix per posar en funcionament el servei per aquest any 2013.

La iniciativa de l'associació consisteix en la prestació d'un servei de fisioteràpia per als pacients oncològics residents a la comarca del Solsonès, orientat a facilitar la mobilitat física i elasticitat quan s'han sotmès a tractament de quimioteràpia, radioteràpia o intervenció quirúrgica, amb l'objectiu d'actuar en l'adaptació als canvis de la imatge corporal, augmentar l'autoestima, millorar l'estat emocional i en definitiva millorar la qualitat de vida de les persones afectades pel procés de la malaltia i fases posteriors.

El servei de fisioteràpia ofereix dues opcions per a la rehabilitació personalitzada:

• En medi aquàtic, on la temperatura, la disminució de la gravetat i la pressió hidrostàtica. facilita la realització del treball terapèutic, dirigit prioritàriament, a les persones afectades per càncer de mama amb exercicis de rehabilitació de la zona toràcica indicat després de la cirurgia i per la mobilitat general del cos.
  • Convencional, per aquells pacients immunodeprimits, en que l'activitat dins l'aigua es desaconsella i on els exercicis de fisioteràpia incideixen directament en la recuperació i millora de la qualitat de vida.

Espaigua, centre d'esports i salut de Solsona. Col·labora amb Fènix i acollirà el non servei. Properament es farà públic els horaris i les condicions per beneficiar-se d'aquesta teràpia. Les persones interessades poden posar-se en contacte amb Fènix