L’Associació Fènix aposta per impulsar dos nous projectes durant aquest any

Des de l’Associació Fènix centren molts esforços en oferir serveis per aconseguir alleugerir el dia a dia a les persones que pateixen càncer i als seus familiars. Amb aquesta premissa, l’associació aposta fort per dos projectes: les “trobades per compartir” i el servei d’allotjament proper a l’hospital de referència.

DIJOUS 24 MARÇ 2016

Les trobades per compartir tenen com a objectiu prestar suport emocional i psicològic als pacients oncològics i als cuidadors. Totes aquelles persones diagnosticades o bé que ja hagin superat la malaltia i que resideixin a la comarca del Solsonès poden acollir-se a aquestes trobades. Fènix creu que conèixer altres persones que estan en una situació similar i compartir les necessitats psicològiques i físiques pot servir per reduir el sentiment de solitud que pot aparèixer al llarg de la malaltia, permet adquirir pautes per millorar-ne l’afrontament i adquirir informació. Aquestes trobades seran dirigides per una psico-oncòloga i comptaran amb les intervencions de diferents experts.

L’altre dels projectes que ha posat en marxa Fènix és el servei d’allotjament proper a l’hospital de referència, que pretén facilitar l’estada a l’acompanyant del pacient quan el tractament és de mitja o llarga durada a l’hospital, els quals majoritàriament són a la província de Barcelona. Des de l’associació s’ofereix la possibilitat de gestionar l’estada a l’hotel o en pisos compartits propers al centre hospitalari de les ciutats de Sabadell i Barcelona. D’aquesta manera es facilita enormement el contacte del familiar amb el pacient i s’evita l’estrès del viatge diari que comportaria haver de traslladar-s’hi des de Solsona.