Fènix i el centre d'esport i salut Espaigua signen un acord de col·laboració

Aquest dimecres a la tarda, Joan Vilar i Guix, conseller delegat del centre d'esport i salut Espaigua de Solsona, i Miquel Montaner i Jounou, president de l'associació d'ajuda i suport contra el càncer, Fènix, han signat un acord de col·laboració, pel qual desenvoluparan conjuntament programes orientats a la millora de la qualitat de vida dels pacients oncològics de la comarca del Solsonès.

DIJOUS 14 MARÇ 2013

Aquest dimecres a la tarda, Joan Vilar i Guix, conseller delegat del centre d'esport i salut Espaigua de Solsona, i Miquel Montaner i Jounou, president de l'associació d'ajuda i suport contra el càncer, Fènix, acompanyats dels membres de la Junta de Fènix, Lourdes Casas, Claustre Bernadó i Jordi Riart, han signat un acord de col·laboració, pel qual desenvoluparan conjuntament programes orientats a la millora de la qualitat de vida dels pacients oncològics de la comarca del Solsonès, que consistiran en teràpies de rehabilitació, atès que el centre disposa de professionals amb experiència en tractaments a malalts oncològics.

L'acord estableix que Espaigua aporta les instal·lacions i els professionals de que disposa durant l'any en curs i renovable, a l'Associació Fènix per a la realització d'un servei de fitoteràpia.

El servei anirà destinat als socis, per tal de facilitar la recuperació de la mobilitat així com millorar la qualitat de vida, especialment indicat desprès d'un procès quirúrgic o de tractament de quimioteràpia i radio.

Dues opcions personalitzades de rehabilitació

D'acord amb les recomanacions mèdiques i de la fisioterapeuta, hi haurà dues opcions de servei.

• En medi aquàtic on la temperatura, la disminució de la gravetat i la pressió hidrostàtica, facilita la realització del treball terapèutic, dirigit prioritàriament, a les persones afectades per càncer de mama amb exercicis de rehabilitació de la zona toràcica indicat desprès de la cirurgia i per la mobilitat general del cos.
  • En sec, per aquells pacients immune deprimits, que l'activitat dins l'aigua es desaconsella i que els exercicis de fisioteràpia incideixen directament en la recuperació i millora de la qualitat de vida.

Durada del tractament Inicialment seran 5 sessions, que podrà ser ampliat fins a un màxim de 20, prèvia valoració, amb una durada màxima de 45 minuts i una cadència de 2 sessions per setmana.

Cost del tractament Finançat en part per la Diputació de Lleida, serà gratuït per als socis de Fènix, ja que l'associació es farà càrrec del cost amb Espaigua.